BY
EN RU BY

Новы выпуск часопіса «Export of Belarus» прысвечаны развіццю гандлёва-эканамічнага супрацоўніцтва Беларусі і Кітая

Новы выпуск часопіса «Export of Belarus» прысвечаны беларуска-кітайскаму гандлёва-эканамічным супрацоўніцтве і выйшаў у свет на кітайскай і ангельскай мовах. Інфармацыю аб сваіх таварах і паслугах размясцілі тут экспартна арыентаваныя беларускія прадпрыемствы, якія прадстаўляюць харчовую галіну і сельскую гаспадарку, нафтахімічную галіну, прамысловасць, адукацыю, лагістычныя паслугі, фінансавую сферу.

Пасол Рэспублікі Беларусь у КНР Юрый Сянько распавёў у інтэрв'ю часопісу, што ў 2020 г., нягледзячы на пандэмію, у гандлі таварамі і паслугамі Беларусі з Кітаем дасягнуты гістарычны максімум - $ 5,4 млрд. Кітай упершыню стаў другім пасля Расіі гандлёвым партнёрам Беларусі. Пры гэтым экспарт беларускай прадукцыі ў Кітай вырас на 9,4%. Юрый Сянько выказаў упэўненасць, што беларускім экспарцёрам пад сілу няпростая задача вытрымаць высокую канкурэнцыю на кітайскім рынку.

Драйверам росту беларускага экспарту ў Кітай у 2020 г. стала прадукцыя сельскай гаспадаркі, яе экспарт павялічыўся амаль у 2 разы. Міністр сельскай гаспадаркі і харчавання Рэспублікі Беларусь Іван Крупко паведаміў выданню аб значным павелічэнні паставак мяса птушкі, малочнай прадукцыі, рапсавага алею, ялавічыны, соевага алею, шакаладных і кандытарскіх вырабаў, алкагольнай прадукцыі.

Паспяховасць найбуйнейшага сумеснага праекта індустрыяльнага парку «Вялікі камень» адзначыў у інтэрв'ю кіраўнік ягонай адміністрацыі Аляксандр Ярашэнка. Ён звярнуў увагу на той факт, што ў парку створаны адны з лепшых умоў у рэгіёне для работы інвестараў. Сёння тут зарэгістравана больш за 70 рэзідэнтаў з 13 краін, інвестыцыі перавышаюць $ 670 млн. Каля паловы рэзідэнтаў - кітайскія кампаніі. Усяго ў рэалізацыю праектаў рэзідэнтамі з КНР ўкладзена больш за $ 190 млн. У прыватнасці, флагманамі беларускай і кітайскай прамысловасці паспяхова рэалізаваны сумесныя праекты: гэта заводы «МАЗ-Вэйчай», «ФАСТ-МАЗ». У бліжэйшы час у эксплуатацыю будзе ўведзены завод «Зумліон».

Дырэктар Нацыянальнага цэнтра маркетынга МЗС Беларусі Валерый Садоха выказаў упэўненасць, што ўзаемавыгаднае беларуска-кітайскае супрацоўніцтва працягне ўмацоўвацца. Ён падкрэсліў, што Нацыянальны цэнтр маркетынга гатовы аказваць ўсебаковае садзейнічанне і беларускім, і кітайскім кампаніям ва ўсталяванні кантактаў і развіцці гандлёва-эканамічных адносін.

Часопіс «Export of Belarus» распаўсюджваецца на буйных міжнародных мерапрыемствах, з дапамогай дыпмісій нашай краіны за мяжой. Задача выдання - прадстаўляць экспартны патэнцыял беларускіх арганізацый і рэспублікі ў цэлым на рынках замежных дзяржаў.