BY
EN RU BY

У Нацыянальным цэнтры маркетынгу адбылося другое пасяджэнне Савета экспарцёраў

19 ліпеня 2018 г. у Нацыянальным цэнтры маркетынгу прайшло другое пасяджэнне Савета экспарцёраў з прамой трансляцыяй у абласныя філіялы Цэнтра.

У мерапрыемстве прынялі ўдзел каля 30 прадстаўнікоў буйных экспартна арыентаваных прадпрыемстваў і арганізацый Рэспублікі Беларусь.

Першы намеснік Міністра замежных спраў Рэспублікі Беларусь Андрэй Еўдачэнка ва ўступным слове адзначыў станоўчую дынаміку беларускага экспарту: «Тэндэнцыя росту беларускага экспарту назіраецца з канец 2016 г. у сувязі з аднаўленнем сусветных рынкаў і ростам цэн на некаторыя таварныя пазіцыі. Вельмі добра, што шмат беларускіх прадпрыемстваў здолелі скарыстацца сітуацыяй, якая склалася». Паводле яго дадзеных, экспарт тавараў за першыя пяць месяцаў 2018 г. у параўнанні з аналагічным перыядам 2017 г. вырас на 21,8%, або на $ 2,4 млрд у вартасным выразе, з якіх каля $ 1,4 млрд склаў нянафтавы экспарт .

Намеснік начальніка ўпраўлення каардынацыі знешнеэканамічнай дзейнасці - начальнік аддзела садзейнічання экспарту Дэпартамента знешнеэканамічнай дзейнасці Міністэрства замежных спраў Яраслаў Міцкевіч у сваім выступе адзначыў важнасць павелічэння колькасці рынкаў збыту краіны і раўнамернага размеркавання паставак па трох ключавым напрамках: ЕАЭС (па выніках пяці месяцаў 2018 г. доля аб'яднання ў беларускім экспарце склала 41,9%), ЕС (32,8%) і астатнім краінам (25,3%). Адным з эфектыўных механізмаў падтрымкі экспарту Яраслаў Міцкевіч назваў стварэнне зон свабоднага гандлю і прывёў у якасці прыкладу адпаведнае пагадненне з В'етнамам, якое дазволіла павялічыць экспарт у гэтую краіну. Праца ў гэтым кірунку працягваецца, адзначыў прадстаўнік МЗС: у мае 2018 г. падпісаны пагадненні з Іранам і Кітаем, актыўна вядуцца перамовы з Сінгапурам, Індыяй, Егіптам і Ізраілем.

Дырэктар Нацыянальнага цэнтра маркетынгу Валерый Садоха распавёў аб рабоце арганізацыі па падтрымцы беларускага экспарту. У прыватнасці, ён запрасіў прадпрыемствы рэгістравацца на партале Export.by - электроннай вітрыне беларускіх тавараў і паслуг, а таксама знаёміцца ​​з карыснымі для экспарцёраў звесткамі, размешчанымі на партале.

Удзельнікі сустрэчы абмеркавалі прапановы беларускіх прадпрыемстваў аб мерах па падтрымцы экспарту. Сярод актуальных тэм - удасканаленне фінансавых механізмаў, у тым ліку крэдытаванне экспартных рызыкаў, удзел у міжнародных выставачных мерапрыемствах, пытанні сертыфікацыі.